Mal Proff Tønsberg med historisk salg
Den erfarne butikksjefen røper årsaken bak salgssuksessen.
Til tross for at Mal Proff Tønsberg er blant de minste butikkene til Mal Proff, kan butikken vise til stor suksess i år – både når det kommer til omsetning og kundetilfredshet. Det er det flere grunner til, mener den driftige butikksjefen Dorte Book, som har jobbet som butikksjef i snart 33 år. - Markedet har vært bra, og i tillegg til å beholde våre allerede gode kunder, har vi også klart å få over noen kunder fra våre konkurrenter.Det er vi selvsagt veldig godt fornøyd med, smiler hun.
- Vi er i et marked som fort kan svinge litt, men Mal Proff Tønsberg har mange faste og trofaste kunder som har fått bra med oppdrag. Noen av kundene har også vokst, og fått mer av markedet enn det de hadde før. Så har vi også, som Book sier, klart å få en del kunder fra konkurrentene, understøtter selger Tony Lund Tjelle fra Mal Proff. Aldri tomme hyller I tillegg har Mal Proff Tønsberg som oftest de varene som trengs på lager, noe Book vet kundene verdsetter høyt. - Vi passer alltid på å fylle hyllene med de riktige varene, kundene skal kunne få det de ønsker hos oss når de trenger det, understreker hun. Tony Lund Tjelle er enig. - I en såpass liten butikk som Mal Proff Tønsberg, må vi se på hver eneste kvadratmeter og sørge for å ha riktig varemiks til riktig tid.
Det er en av de utfordringene vi har, og som vi jobber knallhardt med hele tiden, tilføyer han. For å gå tom for varer, er ifølge Tjelle noe av det verste som kan skje. - Automatisk varepåfylling er fint, men vi må alltid være påpasselige med å ha nok varer tilgjengelig likevel. Det er veldig viktig! Klare fremtidsmål Med det er sagt, så er det ikke slik at Mal Proff Tønsberg tar den salgssuksessen for god fisk. Snarere tvert imot. - Vi kommer alltid til å bestrebe oss for å bli enda bedre, år etter år. Vi skal fortsette med å vinne kunder, og vi skal fortsette med å beholde de kundene vi har! sier Book.